I AM
Proces interactieve graphic novel
In dit project werk ik samen met een character designer (Len de Bont) en een schrijver/storyboarder (Paulina Paszkiewicz). Zelf maak ik de achtergronden. Hieronder zie je testjes van hoe het er ongeveer uit moet komen te zien. Ook heb ik een intro gemaakt voor de graphic novel.
Het verhaal gaat over een jonge vrouw die een video van zichzelf ontvangt waarin ze een moord pleegt. Ze probeert te achterhalen wie de video heeft gemaakt en naar haar heeft gestuurd. Ze raakt verstrikt in een web van complotten en weet uiteindelijk niet meer wat echt is en wat niet.
Hieronder zie je de eerste pagina van onze interactieve graphic novel. Dit is een introductie van de wereld waarin het hoofdpersonage leeft. Op de afbeelding hiernaast zie je hoe mijn collega de reclameborden heeft toegevoegd. Daarmee willen we de futuristische setting benadrukken.
Dit zijn een aantal afbeeldingen waarvoor ik de achtergronden heb gemaakt. Bij de laatste twee moeten de personages en props nog worden toegevoegd. Daaronder zie je het eindresultaat van die twee pagina's.
De 'deepfake video' die het personage binnenkrijgt.
Aan het einde van dit project kwam mijn collega, die de personages tekent, in tijdsnood. Ik heb toen meegeholpen met de laatste pagina’s. Daarbij heb ik niet alleen de achtergronden getekend, maar ook de personages. De overige onderdelen, zoals de tekstwolkjes en de nabewerking, zijn door een andere collega gedaan.
Voor het uitwerken van de graphic novel had ik een aantal omgevingsschetsen gemaakt van het appartement van het personage. Dit hielp mij om een beter beeld te krijgen van hoe de (woon)kamer is opgebouwd.